مطالب کولر گازی
انواع تکنولوژی‌های مورد استفاده در کولرهای گازی

انواع تکنولوژی‌های مورد استفاده در کولرهای گازی

بدیهی است که هرچه تعداد تکنولوژی‌های به کار رفته در یک کولر گازی بیش‌تر باشند، قیمت کولر گازی مورد نظر نیز گران‌تر است.

  1. تکنولوژی اینورتر کولر گازی: می‌توانیم تکنولوژی اینورتر را جزء مهم‌ترین و محبوب‌ترین تکنولوژی‌های به کار برده شده در کولرهای گازی بدانیم. اینورتر با جلوگیری از روشن و خاموش شدن متوالی کمپرسور، دما را در شرایط ایده‌آل نگه می‌دارد و به همین ترتیب باعث کاهش مصرف برق تا ۶۰ درصد می‌شود. در سیستم‌های کمپرسوری اینورتر به معنی دور متغیر است. در این حالت کمپرسور خاموش نمی‌شود بلکه سرعت چرخش آن بر حسب دمای درخواستی کاربر تغییر می‌کند. با رسیدن به دمای مورد نظر کمپرسور با پایین‌ترین دور و حداقل مصرف برق کار می‌کند.علت اصلی مصرف بالای برق کمپرسورها استارت آن‌ها است. در تکنولوژی اینورتر، کمپرسور دائما در حال چرخش است و نیازی به استارت ندارد. همچنین به دلیل استفاده از مبرد جدید، این کولرها راندمان بسیار بالایی دارند. عیب کولرهای گازی اینورتر قیمت بالای آن‌ها است که آن‌ هم در بلند مدت با کاهش هزینه‌های برق جبران می‌شود.
  2. سیستم صرفه‌جویی در مصرف: وجود این سیستم به تکنولوژی اینورتر وابسته است. در این حالت کولر به صورت بهینه کار می‌کند و از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.
  3. سیستم توربو: از این تکنولوژی برای سرعت بخشی به خنک شدن هوای اتاق استفاده می‌شود. در سیستم توربو برای هر دو حالت سرمایش و گرمایش، کمپرسور به مدت ۳۰ دقیقه بدون در نظر گرفتن هوای محیط کار می‌کند. پس از این ۳۰ دقیقه کولر از وضعیت توربو خارج شده و به وضعیت نرمال بازمی‌گردد.
  4. تکنولوژی خواب راحت (Good Sleep): کولرهای شامل این تکنولوژی از طریق تنظیم خودکار دما و رطوبت، باعث می‌شوند که ساکنین خانه خوابی آرام داشته باشند. این تکنولوژی در بهینه سازی مصرف برق نیز موثر است.
  5. تکنولوژی حالت آرام (Quiet Mode): این سیستم به منظور کاهش صدای کولر به کار می‌رود.
  6. تکنولوژی تایمر: با فعال کردن این سیستم، کولر گازی در ساعت‌هایی که شما مشخص می‌کنید، روشن یا خاموش می‌شود.
  7. تکنولوژی نانو سیلور: این سیستم با استفاده از یون‌های نقره باعث از بین بردن انواع میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در هوا شده و به این ترتیب در کنار یک هوای خنک و دل‌چسب، محیطی عاری از هرگونه آلودگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  8. تکنولوژی یون میکروپلاسما: این تکنولوژی نیز همانند حالت قبلی به منظور کاهش آلودگی‌های هوا در کولرهای گازی به کار می‌رود.
  9. فیلتر پیور (Pure Filter) و فیلترچندگانه تصفیه هوا: این دو فیلتر باعث جلوگیری از ورود هرگونه گرد و غبار به داخل کولر می‌شوند و در نتیجه باد خروجی کاملا پاک خواهد بود.
  10. بادزن اتوماتیک: این سیستم برای حالتی است که نیاز به سرمایش زیادی نیست و فن بدون استفاده از کمپرسور کار می‌کند.
0