سایر کسب و کار ها
چیلر آب خنک و هوا خنک: راهنمای جامع انتخاب و خرید

چیلر آب خنک و هوا خنک: راهنمای جامع انتخاب و خرید

چیلر آب خنک و هوا خنک، از جمله تجهیزات متداول در صنعت تهویه مطبوع به شمار می روند و برای خنک کردن محیط های مختلف صنعتی، مسکونی و تجاری استفاده می شوند. نحوه عملکرد این دستگاه ها به اینگونه است که گرمای اضافی را با خنک کردن آب یا هوا، از محیط جذب می کنندو به بیرون می فرستند.

دو نوع چیلر آب خنک و چیلر هوا خنک وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و اینکه کدام برای شما مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

چیلر آب خنک یا هوا خنک؟

چیلر آب خنک و هوا خنک

چیلر آب خنک، یکی از محبوب‌ترین نوع چیلرها، در بسیاری از صنایع محسوب می شود. این نوع چیلر، از آب به عنوان ماده خنک‌کننده استفاده می کند و در تهویه مطبوع ساختمان‌ها، ماشین‌آلات صنعتی و .. به کار می‌روند.

در مقابل، چیلر هوا خنک، از هوا به عنوان ماده خنک‌کننده استفاده می کند، و در محیط‌هایی که قابلیت استفاده از آب وجود ندارد، به عنوان یک گزینه مناسب به کار گرفته می‌شود.

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت همین حالا با هوا صنعت تاو با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۳ – ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۸ – ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۷۹

مقایسه چیلر آب خنک و هوا خنک

در این بخش، مزایا و معایب چیلر آب خنک و چیلر هوا خنک بررسی می‌شود.

مزایا چیلر آب خنک

  • چیلر آب خنک دارای کارایی بالاتری نسبت به چیلر هوا خنک است. دلیل این است که چیلر آب خنک معمولاً در فضای بسته نصب می‌شود و می‌تواند از یک سیستم مرکزی سرمایش و گرمایش به عنوان یک سیستم مرکزی استفاده کند.
  • این نوع چیلر دارای عمر بیشتری است و می‌تواند تا ۳۰ تا ۴۰ سال به خوبی کار کند.
  • چیلر آب خنک به دلیل دمای کندانسور کمتر، فشار کاری کمتری دارد و به همین دلیل هزینه‌های اجرایی و نگهداری آن کمتر است.

معایب چیلر آب خنک

  • چیلر آب خنک به دلیل نیاز به آب برای تراکم و تقطیر، نیاز به یک سیستم تأمین آب دارد.
  • این نوع چیلر دارای هزینه‌های نصب و نگهداری بیشتری است.
  • نیاز به فضای بسته برای نصب چیلر آب خنک، می‌تواند به مشکلاتی برای نصب و نگهداری آن منجر شود.
چیلر آب خنک

مزایا چیلر هوا خنک

  • چیلر هوا خنک به دلیل نصب در فضای باز، نیاز به سیستم تأمین آب ندارد.
  • نصب و نگهداری چیلر هوا خنک نسبت به چیلر آب خنک ساده‌تر است.
  • این نوع چیلر دارای هزینه‌های نصب و نگهداری کمتری است.

معایب چیلر هوا خنک

  • چیلر هوا خنک دارای کارایی کمتری نسبت به چیلر آب خنک است.
  • فضای باز برای نصب چیلر هوا خنک می‌تواند به مشکلاتی مانند نفوذ آب باران و پدیده‌های طبیعی دیگر، منجر شود.
  • این نوع چیلر به دلیل دمای کندانسور بالاتر، فشار کاری بیشتری دارد و هزینه‌های اجرایی و نگهداری آن بیشتر است.

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت همین حالا با هوا صنعت تاو با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۳ – ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۸ – ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۷۹

چیلر هوا خنک

فاکتورهای موثر در انتخاب چیلر

فاکتورهایی که در انتخاب چیلر موثر هستند شامل موارد زیر می‌شود.

ظرفیت سرمایشی

ظرفیت سرمایشی چیلر باید بر اساس نیاز سیستم یا فرآیند مورد نظر تعیین شود. برای انتخاب چیلر آب خنک یا هوا خنک، باید ابتدا میزان بار حرارتی مصرفی سیستم یا فرآیند را محاسبه کرد.

بازدهی انرژی

چیلر های با بازدهی بالا، در بلند مدت هزینه کمتری برای کاربر خواهند داشت. همچنین، به محیط زیست کمتر آسیب می رسانند. می توانید به برچسب های مصرف انرژی آن‌ها توجه کنید.

فضای مورد نیاز و محل نصب

چیلر های آب خنک برای نصب به فضای بزرگتری نسبت به چیلر های هوا خنک نیاز دارند.

هوا صنعت تاو

قیمت چیلر

قیمت چیلر هوا خنک و آب خنک به عوامل مختلفی بستگی دارد و  به همین دلیل نمی توان قیمت واحدی قائل شد.  عوامل موثر بر قیمت چیلر آب خنک و هوا خنک عبارتند از:

عوامل موثر بر قیمت چیلر آب خنک:

  • ظرفیت خنک کنندگی: هر چه ظرفیت خنک کنندگی چیلر بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • نوع کمپرسور: از میان انواع مختلف کمپرسور از جمله پیستونی، اسکرو و سانتریفیوژ، چیلرهای با کمپرسور سانتریفیوژ گران تر هستند.
  • برند: برندهای مختلف چیلر آب خنک اصولا قیمت های متفاوتی دارد. برندهای معروف تر نسبت به به برندهای کمتر شناخته شده گران تر هستند.
  • ویژگی های اضافی: چیلرهای آب خنک می توانند با ویژگی های اضافی مانند درایوهای با سرعت متغیر، سیستم های بازیابی گرما و کنترل های پیشرفته عرضه شوند. این ویژگی ها می توانند قیمت چیلر را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

عوامل موثر بر قیمت چیلر هوا خنک:

  • ظرفیت خنک کنندگی: هر چه ظرفیت خنک کنندگی چیلر بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • نوع کمپرسور: در میان انواع مختلف کمپرسور در چیلر هوا خنک از جمله پیستونی، اسکرو و روتاری، چیلرهای با کمپرسور اسکرو به طور کلی گران ترین هستند.
  • برند: برندهای مختلف چیلر هوا خنک قیمت های متفاوتی دارند. برندهای مطرح تر به طور کلی قیمت بیشتری نسبت به برندهای کمتر شناخته شده دارند.
  • ویژگی های اضافی: چیلرهای هوا خنک می توانند با ویژگی های اضافی مانند کویل های با راندمان بالا، سیستم های ضد یخ و کنترل های پیشرفته عرضه شوند. این ویژگی ها سبب می شود قیمت چیلر افزایش یابد.

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت همین حالا با هوا صنعت تاو با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۳ – ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۸ – ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۷۹

راهکارهایی در انتخاب چیلر مقرون به صرفه

انتخاب یک چیلر مناسب کمک بزرگی در صرفه جویی در هزینه های انرژی می کند و همچنین تأثیر زیست محیطی به مراتب کم می شود. این راهکارها عبارتند از:

  • ظرفیت مناسب را انتخاب کنید: سبب می شود تا انرژی بیهوده از بین نرود و یا برعکس در ابعاد کوچک، نیازهای شما را برآورده نمی کند.
  • نوع کمپرسور مناسب را انتخاب کنید: ارزانترین نوع، کمپرسورهای پیستونی هستند که کمترین کارایی را نیز دارند. کمپرسورهای اسکرو کارآمدتر و گران تر هستند. کمپرسورهای سانتریفیوژ کارآمدترین وگران ترین نوع نیز هستند.
  • به دنبال برندهای معتبر باشید: برندهای معتبر ، محصولاتی با کیفیت بالا به مشتری ارائه می دهند.
  • ویژگی های اضافی را با دقت در نظر بگیرید: این ویژگی ها می توانند کارایی و راحتی را افزایش دهند، اما قیمت چیلر را نیز افزایش می دهند.

هواصنعت تاو

شرکت هوا صنعت تاو با یک دهه سابقه درخشان تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع می باشد. از جمله محصولات این شرکت می توان به چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک، مینی چیلر، هواساز صنعتی، فن کوئل، ایرواشر صنعتی و برج خنک کننده اشاره کرد. هر یک از این محصولات متناسب با ویژگی هایی که دارند، در مکان های مختلفی به کار برده می شود.

این شرکت همواره در تلاش بوده تا در زمینه سیستم های تهویه مطبوع، برترین و معتبرترین برندهای جهانی را عرضه کند و در این راستا، شهرت شرکت سازنده، کیفیت بهره گیری از فناوری ها، بازدهی بالای محصولات، بهینه سازی مصرف انرژی، هوشمند بودن تاسیسات و .. را در گردآوری محصولات خود در نظر گرفته است. همین تنوع محصولات، کفیت بالای محصولات و ارائه راه حل های مهندسی سبب شده است این شرکت به یکی از بزرگترین برندهای مطرح در زمینه تجهیزات و سیستم تهویه مطبوع تبدیل شود.

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت همین حالا با هوا صنعت تاو با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۳ – ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۸ – ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۷۹

0