سایر کسب و کار ها
غول‌های خنکای صنعت: هواساز صنعتی، چیلر آب خنک و چیلر هوا خنک

غول‌های خنکای صنعت: هواساز صنعتی، چیلر آب خنک و چیلر هوا خنک

در دنیای پرتلاطم صنعت، خنکای مطبوع و تهویه مناسب، نقشی حیاتی در حفظ راندمان و سلامت کارکنان ایفا میکند. غولهای خنکای صنعت، اعم از هواساز صنعتی، چیلر آب خنک و چیلر هوا خنک، با قدرت و کارایی بینظیر خود، آسایش و سلامتی را به ارمغان میآورند.

هواساز صنعتی:

هواساز صنعتی، به عنوان ریههای تنفسی یک کارخانه، وظیفه تصفیه، تنظیم دما و رطوبت، و تهویه هوای محیط را بر عهده دارد. این غولِ قدرتمند، با تنوع بینظیر خود در ظرفیت و آپشنها، برای هر صنعتی، از نساجی و داروسازی تا فولاد و پتروشیمی، یک راهکار ایدهآل ارائه میدهد.

طرز کار انواع هوا ساز چگونه است ؟

هواساز دستگاهی است که سرمایش و گرمایش، تهویه مطبوع  (HVAC) گردش هوا و تنظیم کیفیت هوا را برعهده دارد. هواساز معمولایک جعبه فلزی بزرگ است که حاوی اجزای دمنده، گرمایش و سرمایش، قفسه های فیلتر، کانال ها و دمپر است.

اجزای هواساز :

هواساز از بخش های مختلفی تشکیل شده است، که ادامه هر بخش را توضیح می دهیم.

         فن یا دمنده (Fan): از فن ها برای گردش هوا به قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شوند.

         کویل (Coil): به منظور تغییر دما و ایجاد سرمایش و گرمایش هوا از کویل ها استفاده می شود.

         فیلتر (Filter): به منظور تصفیه هوا و حذف ذرات و آلودگی ها استفاده می شود.

         مبدل حرارتی (Heat recovery): برای بازیابی حرارتی و کاهش مصرف سوخت از هیت ریکاوری استفاده می شود.

         کانال و دمپر :  از دمپرها برای کنترل میزان ورود هوا به داخل هوارسان استفاده می شود.

C:\Users\USER\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\هواساز.jpg

 

انواع هوا ساز صنعتی :

هواساز هوای تازه: (full fresh) 

در این هواساز ها، کاملااز هوای تازه استفاده می شود، و هوای برگشتی محیط دوباره وارد هوارسان نمی شود. در محیط هایی استفاده می شود که هوای برگشت هوای مناسبی نمی باشد مانند، محیط های آزمایشگاهی و بهداشتی.

هواساز برگشت دار (Return)  : 

در هواساز برگشت دار، قسمتی از هوای برگشتی محیط دوباره با هوای تازه مخلوط می شود و وارد هوواساز می شود. این سیستم اگرچه پیچیده است، اما باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

هواساز حجم هوای ثابت CAV :

در سامانه هوای ثابت، حجم هوایی که به محیط وارد میشود، ثابت است و فرآیند سرمایش یا گرمایش محیط، از طریق تغییر دمای هوای وارد شونده به محیط انجام میپذیرد.

هواساز حجم هوای متغیر : VAV

در سیستمهای هواکش VAV، حجم هوایی که به محیط وارد میشود، متغیر است در حالی که دمای آن ثابت باقی میماند.در این نوع سیستمهای هواکش، کنترل حجم هوای وارد شونده به محیط از طریق یک دستگاه به نام جعبه VAV انجام میشود.

C:\Users\USER\Desktop\مقالات شکاری\ریپرتاژ آگهی\vav-boxes-min-1024x460.png

 

 

چیلر آب خنک:

چیلر آب خنک،  قلب تپنده سیستمهای تهویه مطبوع، با تولید آب سرد، خنکای دلچسب را به ارمغان میآورد. این سامانه قدرتمند، در ظرفیتهای مختلف، برای مصارف گوناگون از جمله ساختمانهای اداری، تجاری، مسکونی و مراکز درمانی مورد استفاده قرار میگیرد.

طرز کار چیلر آب خنک چگونه است ؟

جذب گرما: در این مرحله، آب گرم از محیط مورد نظر (مانند هوا یا سیستمهای صنعتی) جذب میشود. این آب گرم وارد یک تجهیز به نام برج خنک کننده میشود.

۲. سیکل کمپرسی : در این مرحله، آب سرد از برج خنک کننده وارد یک کمپرسور میشود. در کمپرسور، فشار به آب اعمال میشود و دمای آن بالا میرود.

۳. تبخیر و گرمایش : آب داغ از کمپرسور به یک مبدل حرارتی به نام مبدل حرارتی تبخیر میرسد. در اینجا، آب گرم از طریق تماس با لولههایی که مایع خنک کننده (مانند آمونیاک یا فریون) در آنها جریان دارد، خنک میشود و به شکل آب سرد به مرحله بعدی میرود.

۴. تبخیر و جذب گرما : در این مرحله، مایع خنک کننده (آمونیاک یا فریون) به صورت گازی تبخیر میشود. این تبخیر باعث جذب گرمای محیط اطراف میشود و مایع خنک کننده به حالت گازی تبدیل میشود.

۵. منتقل کردن گاز : گاز حاصل از تبخیر به کمک کمپرسور به دمای بالاتری فشرده میشود و به مبدل حرارتی مبدل حرارتی تبخیر منتقل میشود.

C:\Users\USER\Desktop\مقالات شکاری\ریپرتاژ آگهی\Cool-water-condensation-chiller-1.png

 

 انواع چیلر آب خنک :

۱. چیلرهای پیستونی (Reciprocating Chillers): این چیلرها از کمپرسورهای پیستونی برای فشردهسازی مایع خنک کننده استفاده میکنند..

۲. چیلرهای پیچی (Screw Chillers): این نوع از چیلرها از یک یا چند فشار ثابت پیچی برای فشردهسازی مایع خنک کننده استفاده میکنند. آنها عموماً برای بارهای متوسط ​​تا بزرگ مناسب هستند.

۳. چیلرهای گردشی (Centrifugal Chillers): این چیلرها از کمپرسورهای گردشی برای فشردهسازی مایع خنک کننده استفاده میکنند. آنها برای بارهای بزرگ مناسب هستند و معمولاً با توجه به اندازه بزرگ و کارایی بالای آنها، برای پروژههای بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند.

۴. چیلرهای جذبی (Absorption Chillers): این چیلرها از روش جذبی برای تبدیل آب سرد به گاز (به وسیله جذب حرارت توسط یک ماده جذبی) و سپس بازبافت آن به حالت مایع استفاده میکنند.

۵. چیلر آب خنک (Water Cooled Chiller) یا چیلر تراکمی آب خنک یا چیلر آبی، یکی از انواع چیلرهای موجود در بازار است. از این چیلرها برای سرمایش فرآیندی، خنک کاری، و تهویه مطبوع در تابستان در انواع واحدهای تجاری، مسکونی و صنعتی استفاده می شود، این نوع پیشرفته ترین چیلرها هستند که در شرکت هوا صنعت تاو تولید و به بازار عرضه می شوند.

هر کدام از این انواع چیلرها ویژگیها و کاربردهای خاص خود را دارند و بر اساس نیازهای مختلف میتوانند مناسب باشند.

مزایای چیلر آب خنک:

  • قابلیت استفاده در سیستمهای تهویه مطبوع مرکزی: چیلرهای آب خنک به راحتی با سیستمهای تهویه مطبوع مرکزی مانند فن کویل و هواساز ترکیب میشوند.
  • تنوع در ظرفیت و آپشنها: چیلرهای آب خنک در ظرفیتهای مختلف و با آپشنهای متنوع مانند کمپرسورهای اسکرال، اسکرو و بیتزر، برای پاسخگویی به نیازهای مختلف تولید میشوند.
  • عمر طولانی و استهلاک کم: با استفاده از قطعات باکیفیت و طراحی اصولی، چیلرهای آب خنک عمر طولانی و استهلاک پایینی دارند.
  • قابلیت نصب و راه اندازی آسان: نصب و راه اندازی چیلرهای آب خنک به سرعت و به آسانی انجام میشود.

 

چیلر هوا خنک:

چیلر هواخنک، یک دستگاه الکتریکی است که برای خنک کردن هوای محیط استفاده میشود. این دستگاه هوا را از طریق گذراندن آن از آب خنک شده، تمیز و خنک میکند. عملکرد چیلرهای هوا خنک بر پایه اصل تبخیر و تبخیر خنک است که از انتقال حرارت بهینه برای خنک کردن هوا استفاده میکنند.

اجزای چیلر تراکمی هوا خنک عبارتند از:

  • کمپرسور (Compressor)
  • کندانسور (Condenser)
  • شیر انبساط (Expansion valve)
  • اواپراتور (Evaporator)

چیلر هوا خنک (Air Cooled Chiller) یا چیلر تراکمی هوا خنک یا چیلر هوایی یکی از انواع چیلرهای موجود در بازار است. از این چیلرها به منظور سرمایش فرآیندی، خنک کاری و تهویه مطبوع در تابستان در واحدهای تجاری، صنعتی و مسکونی استفاده می شود.

 

 

 

C:\Users\USER\Desktop\مقالات شکاری\1-1.jpg

 

چیلر آب خنک و هوا خنک در انواع مختلف در شرکت هوا صنعت تاو ساخته می شود. این چیلرها برای نصب در محیط های خارجی با راندمان بالا در ظرفیت ها و ابعاد گوناگون و متناسب با نیاز پروژه قابل طراحی و تولید می باشد.

کلیه محصولات تاو شامل خدمات پس از فروش شامل ۱۸ ماه گارانتی دستگاه و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد. برای مشاوره تخصصی، و خرید محصول مناسب با شرکت هوا صنعت تاو تماس بگیرید.

شماره تماس : ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۳ ۰۲۱۲۶۷۶۴۲۶۸

 آدرس دفتر مرکزی : تهران، سعادت آبادبالاتر از میدان کاجساختمان میلاد کاجواحد ۴۰۷

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0