سایر کسب و کار ها
گامی خنک به سوی آسایش :‌ مینی چیلر، فن کویل و تهویه مطبوع ایده آل شما

گامی خنک به سوی آسایش :‌ مینی چیلر، فن کویل و تهویه مطبوع ایده آل شما

تابستان در راه است و گرمای طاقت فرسا دوباره خود نمایی می کند. اگر به دنبال راه حلی خنک، کارآمد و مقرون به صرفه برای منزل خود هستید، ما به شما مینی چیلر، فن کویل و سیستم تهویه مطبوع مناسب را معرفی می کنیم.

سیستم تهویه مطبوع خانگی چیست؟

سیستم تهویه مطبوع خانگی مجموعه‌ای از دستگاه‌ها است که برای کنترل دمای هوا، رطوبت و کیفیت هوا در یک خانه استفاده می‌شود. این سیستم‌ها می‌توانند برای سرمایش، گرمایش، تهویه و تصفیه هوا استفاده شوند.

C:\Users\USER\Desktop\The-difference-between-a-chiller-and-a-mini-chiller.jpg

اجزای اصلی یک:

  • دستگاه تهویه مطبوع: این دستگاه وظیفه سرمایش و گرمایش هوا را بر عهده دارد. انواع مختلفی از سیستم تهویه مطبوع خانگی وجود دارد، مانند کولر گازی اسپلیت، داکت اسپلیت، مینی چیلر و پکیج یونیت.
  • سیستم کانال کشی: این سیستم وظیفه توزیع هوای گرم یا سرد در فضای خانه را بر عهده دارد.
  • سیستم کنترل: این سیستم وظیفه تنظیم دمای هوا، رطوبت و کیفیت هوا را بر عهده دارد.

انواع دستگاه‌های تهویه مطبوع خانگی:

  • کولر گازی اسپلیت: این نوع کولر گازی از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. یونیت داخلی در داخل خانه و یونیت خارجی در خارج از خانه نصب می‌شود. کولرهای گازی اسپلیت در انواع مختلفی مانند دیواری، سقفی توکار، کاستی و پرتابل تولید می‌شوند.
  • داکت اسپلیت: این نوع کولر گازی مشابه کولر گازی اسپلیت است، با این تفاوت که یونیت داخلی آن در داخل سقف کاذب نصب می‌شود و از طریق کانال کشی، هوای گرم یا سرد را در فضای خانه توزیع می‌کند.
  • مینی چیلر: این نوع سیستم تهویه مطبوع از دو بخش مینی چیلر و فن کویل تشکیل شده است. مینی چیلر وظیفه تولید آب سرد را بر عهده دارد و فن کویل وظیفه تبادل حرارت با هوا را بر عهده دارد. مینی چیلرها برای آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی مناسب هستند.
  • پکیج یونیت: این نوع سیستم تهویه مطبوع از دو بخش پکیج یونیت و فن کویل تشکیل شده است. پکیج یونیت وظیفه تولید آب گرم و سرد را بر عهده دارد و فن کویل وظیفه تبادل حرارت با هوا را بر عهده دارد. پکیج یونیت‌ها برای آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی مناسب هستند.

انتخاب سیستم تهویه مطبوع مناسب برای خانه شما به عوامل مختلفی مانند متراژ خانه، نوع آب و هوا، بودجه شما و نیازهای شما بستگی دارد. برای انتخاب بهترین سیستم تهویه خانگی می توانید با متخصصین ما در شرکت تهویه آرسام تماس حاصل فرمایید.

C:\Users\USER\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\65043-AC81BD65-7B95-422F-BE50-52033B30BF72_500_333.jpg

مینی چیلر (mini split system) :

مینی چیلر یا مینی اسپلیت نوع کوچکتر و بسیار قابل حمل که برای تهویه مطبوع فضاهای کوچک مانند اتاق ها، اتاق های خواب، ادارات یا دفاتر استفاده می شود. مینی اسپلیت ها از یک واحد داخلی و یک واحد خارجی ایجاد شده اند که واحد داخلی روی دیوار نصب می شود و به سادگی، به واحد خارجی از طریق یک لوله کوچک متصل می شود.

مینی چیلرها از چه اجزایی تشکیل شده اند :

کمپرسور (Compressor) : انرژی لازم جهت حرکت مبرد در مسیر سیکل تبرید، توسط کمپرسورها تامین می شود.

کندانسور (Condenser) : کندانسور وظیفه خنک کردن گاز مبرد و تبدیل آن از حالت گاز به مایع را بر عهده دارد.

شیر انبساط (Expansion valve) : شیر انبساط وظیفه این را دارد تا مایع مبرد وارد کمپرسور نشود. وظیف دیگر شیرد مبرد، ایجاد مکانیزمی به منظور کنترل دما و مقدار جریان مبرد ورودی به اوپراتور اشاره کرد.

اواپراتور (Evaporator) : وظیفه اوپراتور ها در چیلر های خانگی، تامین آب سرد مورد نیاز فن کویل ها می باشد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت مینی چیلر خانگی :

عوامل تاثیر گذار بر قیمت مینی چیلر خانگی را می توان به دسته بندی های زیر تقسیم کرد :

  1. نوع چیلر (هوا خنک یا آب خنک)
  2. ظرفیت چیلر تراکمی
  3. کاربری چیلری (صنعتی و تهویه مطبوع)
  4. نوع مبرد چیلر تراکمی
  5. مدل کمپرسور
  6. برند فن کندانسور
  7. نوع قطعات مکانیکی چیلر
  8. نوع شیر انبساط چیلر
  9. کیفیت تابلو برق و برند قطعات
  10. کنترلر چیلر تراکمی
  11. کیفیت بدنه و شاسی چیلر تراکمی
  12. گارانتی و خدمات پس از فروش
C:\Users\USER\Desktop\مقالات شکاری\ریپرتاژ آگهی\home-chiller-system-layout.jpg

قیمت مینی چیلر خانگی به عوامل متعددی مربوط می باشد، نواسان نرخ ارز، تغییر قیمت قطعات، از عوامل تاثیر گذار در قیمت هستند.

فن کویل :

فن کویل ها نوعی دستگاه تهویه مطبوع هستند که برای ایجاد گرما در فصل زمستان، و ایجاد سرما در فصل تابستان استفاده می شوند. فن کویل ها از دو بخش اصلی فن و کویل تشکیل گردیده اند، فن وظیفه دمیدن هوا و کویل وظیفه تبادل حرارت با هوا را بر عهده دارد از انواع فن کویل می توان در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی استفاده کرد.

انواع فن کویل ها بر اساس محل نصب :

انواع فن کویل ها را می توان به لحاظ نصب، نوع کاربری و ظرفیت به دسته های مختلفی تقسیم کرد.

  • فن کویل سقفی توکار :
  • این مدل از فن کویل ها در سقف کاذب نصب می گردند و درون سقف پنهان می شوند و فقط دریچه هوای خروجی آن قابل مشاهده است. از این نوع کویل ها برای مکان های که زیبایی آن اهمیت دارد استفاده می شود، مانند هتل ها، ساختمان های مسکونی، ادارات مدرن و خانه های لوکس.
  • فن کویل کویل های زمینی :
  • این نوع کویل ها از قدیمی ترین فن کویل ها هستند و باعث ایجاد هوای مطبوعی در محیط می شوند، از فن کویل های زمینی در دانشگاه ها، مدارس، آزمایشگاه ها و یا راهروهای بیمارستان ها استفاده می شود.
  • فن کویل های کانالی :

این فن کویل ها به صورت توکار در سقف کاذب نصب می شود و از طریق کانال کشی، هوای گرم یا سرد را به محیط های مختلف هدایت می کند، این فن کویل به دلیل حجم بالا و سطوح نویزی که همراه دارند، در راهروهای تجاری، لابی هتل ها و ساختمان ها استفاده می شوند. این فن کویل های به دلیل توزیع هوا با فشار بالا در سقف های بلند نیز استفاده می شوند.

  • فن کویل کاستی چهار طرفه :

این کویل ها به جای یک دریچه خروج هوا، دارای چهار دریچه خروجی در چهار جهت مختلف هستند، از این نوع فن کویل ها برای فضاهایی که نیاز به توزیع مستمر و یکنواخت هوای گرم و سرد دارند، استفاده می شود. سالن های اجتماعات و یا رستوران ها.

  • فن کویل های دیواری :

این فن کویل ها از پر کابردترین فن کویل ها هستند، چون قابلیت نصب در تمامی مکان ها و بر روی دیوار را دارند. این فن کویل ها میتواند هم در اماکن مسکونی، جایی که تداخلی با تابلوها و وسایل نداشته باشند و هم در پروژه های تجاری نصب شوند. ظرفیت این دستگاه ها ۲۰۰ الی ۸۰۰ فوت در دقیقه است و پرتاب هوا از سمت روبه رو می باشد.

C:\Users\USER\Desktop\مقالات شکاری\فن-کویل-سقفی-توکار.jpg

شرکت تهویه آرسام از سال ۱۳۸۴ در زمینه‌های مشاوره، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش سیستم‌های تهویه مطبوع، انواع مینی چیلر های خانگی، انواع فن کوئل، فعالیت می کند و هدف خویش را در این راستا قرار داده است که خدماتی بالاتر از معیارهای استاندارد رایج ارائه دهد. این شرکت با دارا بودن یک تیم متخصص و مجرب خدمات زیادی را به مشتریان خود ارائه می دهد و مشتری مداری و پایبندی به تعهدات و افزایش کیفیت محصولات و خدمات خود را هم راستا با خواسته های مشتریان، هدف خویش قرار داده است.

0